Zarówno dla tych co są ciekawi , jak i dla tych którzy udzielą mi wskazówek.

Cel to MILION do 50-czyli za 19 lat!

O mnie

Moje zdjęcie
Jestem 31 latkiem ! Czas na zmiany!

wtorek, 30 marca 2010

Pożyczki społecznościowe

Wczoraj zalogowałem się na Kokos.pl i dziś udzieliłem pierwszej pożyczki na kwotę 250 zł. Okres zwrotu to 3 miesiące i zarobię za nią 16% w skali roku, czyli 4%. 250 x 4% = 260. Po odjęciu podatku będzie to 8 zł.
Niby kokosy to nie są ale warto sprawdzić jak system działa, jeśli się sprawdzi to myślę ,że będzie to dobry pomysł na dodatkowe źródło dochodu.

Oczywiście istnieje ryzyko. Przecież pożyczkobiorcy mogą zwlekać lub co gorsza nie oddać pieniędzy. Aby to ryzyko zniwelować , będę starał się udzielać drobnych kwot(nad limitem jeszcze muszę pomyśleć) ,na krótki okres czasu.

A puki co to muszę poczekać te trzy miechy!

2 komentarze:

  1. Polecam poczytac wpisy na blogu Marka, troche pisał tam o pozyczkach spolecznosciowych ;) dla mnie to jeszcze jednak nieco zbyt ryzykowny biznes i jeszcze zabawa z obliczaniem podatku ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podatek oblicza Ci kokos:) Powiedziałbym że masz większą zabawę z podatkiem od zysków kapitałowych jak inwestowałeś w takie NFI - wtedy sam musisz przeliczyć na nowo Pita od DM.
    Jak dla mnie jest to ciekawe uzupełnienie portfela i przynajmniej jesteś chroniony prawnie przed stratą (ale trzeba się trochę napocić by mieć nakaz komorniczy). Narazie w portfelu PS zbliżają się do 10% wartości portfela i na tym poprzestanę.

    OdpowiedzUsuń